گاو خوابیده در گنج یابی ( پاسخ به کاربر)

به سمت نیمه اصلی گاو یک چشمه یا استل ( زمینی با عمق پایین تر نسبت به اطراف و محل جمع شدن آب باران و برف ) می خواهید . طول گاو را اندازه گیری کنید و اگر شده 3 متر تا 30 متر پشت اون چشمه یا استل یک تل کوچک میخواهید در حد نیم الی یک متر ارتفاع وسط آن را 4 متر بکاوید.

گاو خوابیده در گنج یابی ( پاسخ به کاربر).آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گاو خوابیده در گنج یابی ( پاسخ به کاربر)آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 27 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

خرگوش با زاویه دید 360 درجه به طرز باور نکردنی از قابلیت ادراک بالایی برخوردار است و بعنوان نماد انرژی شناخته شده است اگر در اراضی با یک نشانه خرگوش روبرو شدید بطور قطع نشانه رهبر و نشان دهنده تونلهایی در آن منطقه است. این تونلها در بعضی مواقع تونل آب و در بعضی موارد تونل ورود و خروج به قلعه می باشد اگر نزدیک خرگوش جوغنی وجود داشته باشد به ما می فهماند که در انتهای تونل قبری وجود دارد خرگوشی که پایش شکسته نشانه تله مکانیکی می باشد و…نظر دیگر: نحوه ایستادن و حرکات شکل مهم می باشد. مثلا اگر در  حال دویدن باشد، در مقابلش ممکن است قلعه و … باشد و مسافت آن طولانی می باشد. اگر در حال ایستاده باشد این احتمال وجود دارد که خودش درپوش باشد .قطعا نشانه ها شکسته نشوند.

علامت خرگوش در گنج یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت خرگوش در گنج یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 27 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

باستان‌شناسان در بیابان‌های مرکزی عربستان سعودی حکاکی‌هایی با نقش شتر در اندازه واقعی کشف کردند.

باستان‌شناسان می‌گویند احتمالا عرب‌ها سنت نقش‌برجسته را از نبطی‌ها و پارت‌ها گرفته‌اند.

 باستان‌شناسان در بیابان‌های مرکزی عربستان سعودی حکاکی‌هایی با نقش شتر در اندازه واقعی کشف کردند. قدمت برخی از این نقش‌برجسته‌ها که بر روی تخته‌سنگ حکاکی شده به دو هزار سال می‌رسد.

گروهی از باستان‌شناسان فرانسوی و سعودی در منطقه‌ای در استان جوف واقع در شمال غربی عربستان که آن را «سایت شترها» نام نهاده‌اند، به نقش‌هایی برخورد کردند که هم از لحاظ اندازه و هم از نظر کیفیت بی‌سابقه ارزیابی می‌شوند. آنها می‌گویند این نخستین بار است که نقش‌های حجاری شده باستانی از حیواناتی نظیر شتر و اسب در ابعاد واقعی دیده می‌شود.

از سوی دیگر نقش شتر در دیگر هنرهای باستانی منطقه عربستان بسیار دیده شده است، اما این نخستین بار است که صورت حجاری آن مشاهده می‌شود. پژوهشگران ه نخستین نشانه‌ها از وجود این سایت باستانی را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ یافته‌اند، احتمال می‌دهند که ساکنان این منطقه پیرو آئین به خصوصی بوده و نقش‌برجسته‌ها را برای گونه‌‌ای پرستش ایجاد کرده‌اند. آنها همچنین احتمال می‌دهند که این پرستش در خفا صورت می‌گرفته است، زیرا مکانی که نقش‌برجسته‌ها در آن یافتن شده، در یک نقطه پرت و دور افتاده واقع شده است.

باستان‌شناسان می‌گویند احتمالا عرب‌ها سنت نقش‌برجسته را از نبطی‌ها و پارت‌ها گرفته‌اند. قومی باستانی نبطیان در حدود دو هزار سال پیش در مناطقی از اردن و فلسطین فعلی ساکن بوده‌ و در آن زمان نفوذ زیادی در سرزمین‌های اطراف خود اشته‌اند. یکی دیگر از فرضیه‌های دانشمندان آن است که جمعی از نبطیان در اطراف جوف فعلی ساکن بوده و این نقوش را بر سر راه کاروان‌های خود بر سنگ‌ها حک کرده‌اند.

کشف آثار دو هزار ساله در عربستان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: کشف آثار دو هزار ساله در عربستانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 27 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

۱- در حالت اول می تواند نشان دهنده یک منبع آب آن در نزدیکی محل سنگ نگاره، می باشد.

۲- در حالت دوم می تواند نشان دهنده یک مقبره ( گور دخمه صخره ای ) در آن نزدیکی بوده و این مقبره در داخل یک غار یا اتاقکی صخره ای می باشد و دهانه آن را بسته و پلمپ نموده اند.

در این حالت باید درون کانال حکاکی شده آب بریزید و مسیر حرکت آب به خارج از سنگ، مسیری است که باید به آن طرف رفته تا محل مذکور را بیابید.

۳- در حالت سوم مقبره ای درون یک غار با دهانه کوچک می باشد که خود این سنگ یا صخره در جلوی دهانه ورودی قرار گرفته و راه را مسدود نموده است (توجه داشته باشید که در اینصورت، این نشانه آخر خواهد بود)

۴- در حالت چهارم علامت وجود مقبره ای است، بسته شده که در روبروی آن قرار داشته و محل مورد نظر دارای حداقل دو شیب تند در طرفین می باشد و باید در بالای برجستگی، به دنبال آن بگردید.

۵- در موارد دیگر می تواند نشان دهنده یک سد و محل انباشته شدن آب یا محل جلوگیری از نفوذ آب باشد. البته در مواردی هم دیده شده است که این نوع سنگ نگاره، اشاره به وجود معدن سنگ و یا محل ورود و شروع محدوده منطقه ای صنعتی در گذشته بوده است.

معانی مختلف کانال سنگی در گنج یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: معانی مختلف کانال سنگی در گنج یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

در سرزمين بزرگ ايران هميشه اقوام مختلفي با اعتقادات متفاوت وجود داشتند که با آن اعتقادات، زندگي مي ­کرده، مناسك مذهبي خود را اجرا و با مردگان خود رفتار مي ­نمودند و با روي کار آمدن حاكمان جديد، مردم، اعتقادات کهن خود را زير پاي نمي­ گذاشتند و هميشه در گوشه و کنار کشور خرده فرهنگهايي وجود داشته است که معمولاً با فرهنگ غالب، خود را ظاهراً هماهنگ کرده ­اند و يا با تغيير اسم، محتواي اعتقادات خود را حفظ و بر فرهنگ و آئين جديد الصاق مي ­کردند. به عنوان نمونه از گورستان عجيب خالدبني در استان گلستان مي­ توان نام برد که جاده آن از شهر کلاله عبور مي­ کند و بر قله کوه، مقبره خالد پيغمبر، پدر زن و خدمتکارش قرار گرفته است و در کنار آن زائرسرايي ساخته شده که ترکمن­ها براي زيارت و عبادت در آن اقامت مي ­گزينند. مقبره خالد نبي بسيار طويل بوده و شايد درازاي آن به پنج متر برسد.

گورستان خالد نبي.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گورستان خالد نبيآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

نشانه دست در طول تاریخ بشر، همواره به صورت نمادی مفهومی در بردارنده ی فداکاری، دوستی و ارزش متقابل بوده است. قدمت آن بر روی سنگها چوب و فلزات به ما قبل از تاریخ برمیگردد.
نماد دست غار
علامت دست بر روی دیواره غارها به صورت نقاشی مشاهده شده که قدمتی فراتر از دوره های حکومتی دارد. پس مربوط به زندگی بشر در غارهاست. در این اماکن اسکلت های انسانی، سنگهای شکلدار و خاکستر آتش یافت میگردد. این نمونه ها برای علم باستان شناسی بسیار مفید واقع شده و تنها از نظر تشخیص قدمت بشر کاربرد دارند. جدا از این مسئله، نشانه دست در ملت های مختلف مفاهیم متنوعی را دربرداشته است. بیشتر مسلمانان گیتی، نماد دست را به “فاطمه (س)” مربوط می دهند (خمسه). مسیحیان آنرا دست “مریم باکره” و یهودیان آنرا دست “خواهر موسی” میدانند. در ادامه به رمزگشایی از نشانه ی دست در دوره های متنوع حکومتی خواهیم پرداخت.
نشانه دست هخامنشی گنج یابی

حکاکی دست در بازه ی زمانی امپراتوریِ هخامنشیان، معمولا نمادی از دوستی کشورها بوده. بنابر این اساس، دو کشور گنجینه ای از آثار را در محدوده ی مرزی به نشانه ی صلح دفن کرده و سپس بر روی صخره سنگ های اطراف با معماری دقیق و شایسته، نشانه دست را حکاکی میکرده اند. اینگونه نشانه ها دارای انگشت شصت نیستند و بر همین اساس مشخص میگردند. در جهت طلوع خورشید صبح و به فاصله ی ده متر، آثار مشخص میگردد.
اشکانیان و ساسانیان : نشانه دست در فلسفه گنج یابی در بُعدی از تاریخ مربوط به دولت اشکانیان است. نمادی مذهبی – عقیدتی بوده است و اشاره مستقیم به الهه میترا دارد. علامت دست در اینگونه موارد تاکید میشود که تنها بر روی سنگهای سیاه و غریب حکاکی شده است و بدون هیچ نقصی در تعداد انگشتان هست. در صورت مشاهده اثر ذکر شده با خصوصیات بالا، باید به اطراف نگریست که مطمئنا تپه ای وجود دارد. این تپه زمانی نیایشگاه میترا و یا همان عبادتگاه اشکانیان بوده است. به علت گذشت زمان به شدت تخریب شده و دارای گنجینه های کوچکی در تپه ست. نشانه دست در این بازه زمانی ساسانیان نیز نمادی از قدرت بوده است. با آمدن اسلام گنج های ساسانی که در کاروانسراها و بنها بودند همه غارت شدند لذا نماد دست در این دوره بدون دفینه میباشد.

علامت دست در دوره های مختلف تاریخی در دفینه یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت دست در دوره های مختلف تاریخی در دفینه یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

قدیم ترین وسیله ی تراز یابی ، ترازیاب لوله ای است که وسیله ساده اما هوشمندانه ای است که با آن می شود شیب زمین را سنجید یا در واقع اختلاف ارتفاع بین دو نقطه ی مورد نظر را می توان مشخص کرد
اساس این تراز، شامل میله ای راست و توخالی و کاملا همگن بوده است. که در دوسر آن و با رعایت قرینه گی و هم وزنی دو بند آویخته بودند و سوراخی دقیقا هم در وسط لوله تعبیه شده بود، که محل ورود آب به لوله باشد. و درنهایت مکمل همه ی اینها شمشه یا چارچوب قائمه ای بوده است که لوله را از بندهایش بدان می آویختند.  در زمان کاربرد ، با قرار دادن چارچوب در بین دو نقطه مورد نظر -و البته بر روی یک مثلا تخته چوب بنایی بلند تر مماس بر خط پروژه- با استفاده از تکه‌ای پنبه یا وسیله ای دیگر از سوراخ وسط، آب داخل لوله می ریختنه اند. که در صورت جاری شدن آب از دو طرف به یک اندازه ، دو نقطه هم ارتفاع و اصطلاحا تراز بوده است و در غیر این صورت و خروج آب از یک طرف ، اختلاف ارتفاع بین دوسر لوله نسبت به طول استاندارد آن و صد البته فاصله دو نقطه ، ارائه دهنده ی میزان اختلاف ارتفاع کل بوده است و با بهره از فرمول محاسباتی آشنا برای همه، میزان شیب خط پروژه، نیز براحتی قابل تشخیص بوده است

تراز گرفتن در ایران باستان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تراز گرفتن در ایران باستانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

پس از کشف یک گورستان ۳۰۰ ساله، باستان شناسان چینی با ۳ جسد روبه رو شدند. به گفته یکی از باستان شناسان، زمانیکه آنها در تابوت را باز کردند، با صورت مردی مواجه شدند که کاملا سالم مانده بود. اما در عرض چند ساعت این جسد شروع به سیاه شدن کرد و به همین صورت پوست بدنش نیز سیاه شد، و بوی مشمئز کننده ای از جسد پخش شد. اکنون بدن این مرد به یک دانشکده محلی فرستاده شده تا بر روی آن مطالعات بیشتری صورت گیرد.

تصور می شود این جسد که در دهم اکتبر حفاری شد، متعلق به سلسله کویینگ بوده است. دکتر لوکاس نیکل، متخصص هنر و باستان شناسی چینی می گوید: این مورد خاکسپاری شبیه مصر نیست، که طبق سنت خاص اجساد را مومیایی می کردند، ولی گاهی اوقات در سلسله کویینگ اجساد را در نوعی شرایط طبیعی که اطراف تابوت پدید می آوردند، سالم نگاه می داشتند. البته بقیه اجساد به اسکلت تبدیل شده بودند اما یکی از آنها کاملا سالم بود که باعث حیرت و سردرگمی بسیار این باستان شناسان شد.

در این مورد ممکن است جسد را در یک تابوت لاک الکل زده شده نگاه داشته که در آن زمان متداول بوده است. این بدین معنی است که با داشتن این حفاظ، باکتری ها قادر به رسوخ در آن نبودند.

دکتر نیکل در ادامه اظهار داشت که اگر این جسد را از این روش نگاه داشته باشند، با دمیده شدن هوا به جسد، فرآیند طبیعی آن شروع شده و سیاه می شود و به سرعت نیز تجزیه می شود.

یکی از مورخان نیز اظهار داشت، لباس های این فرد حاکی از آن است که وی یک شهروند عالی رتبه رسمی در زمان خود بوده است.

http://dazing.ir

معمای جسد سالم سیصد ساله.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: معمای جسد سالم سیصد سالهآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

مشهورترین ملکه مصر با جواهرات جدیدش برگشت

چهره ملکه نفرتیتی همسر فرعون مصر برای چندمین بار در سال های اخیر باز هم بازسازی شد اما این بار با دفعات قبل تفاوت دارد چرا که در طراحی جدید از مراحل پیچیده تری استفاده شده است.
 شواهد تاریخی نشان می دهد ملکه نفرتیتی مادر فرعون مصر یعنی «توتان خامون» بوده است. ساخت مجسمه نیمه تنه «نفرتیتی» 500 ساعت طول کشید. این فرآینده با اسکن بعدی انجام شده است.
جواهرات استفاده شده در این نیم تنه دست ساز هستند و از سوی برند دیور طراحی شده اند.
اما درباره چهره این ملکه 3300 ساله و رنگ پوستش بحث و جدل های فراوانی وجود دارد. اظهارنظرهای کارشناسی حاکی از این است که رنگ در نظرگرفته شده برای این نیم تنه بسیار متفاوت با رنگ پوست مردمان 3500 سال پیش آن منطقه بوده است.
بازسازی و ساخت نیم تنه و چهره نفرتیتی کار دانشمندانی از دانشگاه بریستول بوده است.
نفرتیتی 3 هزار و 300 سال پیش می زیسته است. معنای نام او «زیبایی آتن» است. او قدرت بسیاز زیادی در زمان خود داشت و القاب زیادی برای خود برگزید.
گفته می شود نفرتیتی یکی از زیباترین زنان جهان در آن زمان بوده است. درازی گردن او از دلایل زیبایی وی برشمرده می شود.

مشهورترین ملکه مصر .آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مشهورترین ملکه مصر آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

کشف استودان های زرتشتی در فصل اول کاوش برج خاموشی ترک آباد یزد

مهدی رهبر، سرپرست فصل اول کاوش و گمانه زنی برج خاموشی ترک آباد واقع در اردکان یزد  امروز «شنبه »با اعلام این خبر گفت: نخستین فصل کاوش های باستان شناسی دخمه ترک آباد در اردیبهشت ماه سال جاری با هدف بررسی اصالت قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها، با همکاری باستانشناسان،استخوان شناس، نقشه بردار، عکاس، طراح و مرمت گر انجام شد.

این باستان شناس در توضیح دخمه ترک آباد گفت: پلان دخمه ترک آباد به صورت دایره ای به قطر ۳۴ متر است که دیوارهای آن با چینه ساخته شده اند. همچنین ورودی دخمه در سمت شرق قرار دارد که در آخرین مرحله ترک محوطه به وسیله خشت مسدود شده است.

وی قطر دیوار دایره شکل داخلی را ۲۱ متر اعلام کرد و افزود: حد فاصل بین دیوار خارجی و داخلی ۳۰ اتاق خشتی به ابعاد ۴ در ۲ متر ساخته شده است.

رهبر با بیان این نکته که در فصل نخست فقط ۶ اتاق از مجموع ۳۰ اتاق مورد کاوش قرار گرفت، گفت: مطالعات ما نشان داد؛ هرکدام از این اتاق ها، استودانی است که در دو یا سه لایه، استخوان ها را به طور نامنظم قرار داده و به وسیله خاک نرم می پوشاندند.

او افزود: از این ۶ اتاق بیش از ۱۲ صندوق بزرگ استخوان های مختلف بدن از جمله جمجمه و ساق  دست و پا و غیره جمع آوری شد.

به گفته وی، مطالعات اولیه نشان می دهد در این استودان ها استخوان های نوزاد تا افراد مسن وجود دارند و مقادیر زیادی هم پارچه سفید و رنگی به دست آمده که به عنوان کفن مورد استفاده قرار گرفته است.

 تجمع زرتشتیان در ترک آباد در دوره ایلخانی

او وجود استخوان های زیاد در استودان های مورد اشاره را نشانه تجمع زیاد زرتشتیان در دوره ایلخانی در ترک آباد دانست و افزود: تاکنون شناخت ما از استودان ها، شامل محفظه هایی مانند خمره های کوچک یا بادیه های بزرگ سفالی و سنگی بود و این اولین بار است که استودان ها را به صورت اتاق های بزرگ مشاهده می کنیم.

رهبر افزود: ما در پی شناخت محل قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها بودیم و خوشبختانه با کاوش محدودی که در فضای مرکزی انجام دادیم، سطحی با اندود گچ یافتیم که ظاهرا تمام محوطه مرکزی را می پوشانده است.

او در ادامه توضیح داد: اجساد را بر روی اندود گچ در مقابل لاشخورها قرار می دادند تا بدینوسیله  از آلوده شدن خاک جلوگیری کنند و بعد از زایل شدن گوشت اجساد، استخوان ها را به استودان ها منتقل می کردند.

به گفته این باستان شناس، ساخت این گونه دخمه ها در ترک آباد که به توصیه پارسیان هند ساخته شده تاکنون سابقه ای پیش تر از دوره ایلخانی ندارد و نه تنها از دوره ساسانی بلکه از دوره های قدیمی تر نیز هیچگونه نشانه ای از قرار دادن اجساد زرتشتیان در مقابل لاشخورها وجود ندارد.

او افزود: به نظر می رسد بعد از دوره ایلخانی و احتمالا در دوره صفوی این رسم متروک شده و بعدها در زمان ناصرالدین شاه با آمدن شخصی بنام مانکجی از پارسیان هند به ایران و درخواست ساختن دخمه، دوباره اجساد مقابل لاشخورها قرار داده شده و دخمه های زیادی در یزد و کرمان ساخته شد.

ممنوعیت قرار دادن اجساد در بالای بلندی ها

او گفت: اغلب باستان شناسان خارجی و ایرانی، اعتقاد دارند زرتشتیان اجساد را در فضاهای دایره شکل در بلندترین نقطه دور از شهرها قرار می دادند تا لاشخورها گوشت اجساد را بخورند سپس استخوان ها را جمع آوری و در محفظه ای بنام استودان (استخوان دان) قرار می دادند.

به گفته این باستان شناس، زرتشتیان نه تنها به این مساله اعتقاد داشتند بلکه تا ۵۰-۶۰ سال پیش به آن عمل می کردند و دخمه های آنها در یزد و کرمان وجود دارند.

او با اشاره به ممنوعیت قرار دادن اجساد در بالای بلندی ها در زمان پهلوی اول به دلیل مسایل بهداشتی گفت: به همین دلیل در حال حاضر زرتشتیان مانند سایر ادیان، اجساد را دفن می کنند با این تفاوت که برای جلوگیری از آلوده شدن خاک، قبور را با آجر و سیمان می سازند چون در دین زرتشت آلوده کردن آب، خاک و آتش گناهی نابخشودنی است و اجساد آلوده ترین عناصر محسوب می شوند.

قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها ارتباطی به آیین زرتشت ندارد

مهدی رهبر افزود: مطالعات ما نشان می دهد که قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها هیچ ارتباطی به آیین زرتشت ندارد بلکه آیینی از ایرانیان قدیم است. مغ ها که گروهی از طوایف مادها بودند، اجساد درگذشتگان  خود را در معرض لاشخورها قرار می دادند. این گروه که عهده دار مراسم آیینی، طبابت، معلمی، پیشگویی جامعه بودند، در دربار پادشاهان ایران و بین جامعه نفوذ داشتند و بسیاری از آداب و رسوم دین ایرانیان قدیم را به دین زرتشت تحمیل کردند.

او از آداب و رسوم تحمیل شده توسط مغ ها به قربانی کردن حیوانات، نوشیدن هوم که مسکر نامیده شده و خویدوده یا ازدواج با محارم و نیز قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها اشاره کرد.

به گفته رهبر، مغ ها در تحمیل قربانی کردن و هوم موفق بودند اگرچه زرتشت هر دو اینها را منع کرده، ام

ا قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها در هیچ دوره ای اعم از هخامنشی و اشکانی و ساسانی مورد اقبال مردم قرار نگرفت.

متداول شدن دخمه گذاری در اردکان

وی افزود: این در حالی است که در دوره اسلامی (ایلخانی) در یک دوره بحرانی با تفسیر نادرست از وندیداد که در قرون اولیه اسلامی نوشته شده، رسم دخمه گذاری یا قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها، در اردکان یزد متداول شد.

او با اشاره به اذیت و آزار زرتشتیان ایران در این دوره توسط برخی مسلمانان متعصب گفت: به دنبال این آزارها زرتشتیان به جاهای دورافتاده ای مانند ترک آباد مهاجرت کردند.
این باستان شناس افزود: زرتشتیان که به شدت آسیب پذیر شده بودند، دنبال حامیان و پشتیبانانی بودند که از لحاظ مادی و معنوی به آنها کمک شود و شواهدی در دست است که در قرن هشتم هجری مراودات و مکاتباتی بین زرتشتیان ترک آباد و پارسیان هند برقرار بوده است طبیعی بود که زرتشتیان ایران که خود را آسیب پذیر می دانستند، از حامیان خود که ساکن هند بودند، بی چون و چرا تبعیت کنند.

او با بیان این نکته که وندیداد و دیگر کتب مذهبی زرتشتیان در دوره ای نوشته شده که دوره بحرانی و سردرگمی زرتشتیان تلقی می شود، گفت:  در این دوره برداشت های شخصی افراد، در کتب مذهبی اجتناب ناپذیر بوده است.

وی افزود: زرتشتیان هند با تصور احیا آیین زرتشت در خاکسپاری، توصیه هایی به زرتشتیان ایران کرده و آنها را تشویق به ساختن دخمه و قرار دادن اجساد در مقابل لاشخورها کردند که در بزرگترین تجمعات زرتشتیان در قرن هشتم موثر  بود و دخمه های چندی در ترک آباد ساخته شد.

به گفته این باستان شناس در دیگر شهرهای یزد تاکنون گزارشی از دخمه های شبیه ترک آباد در این دوره گزارش نشده است.

فصل نخست کاوش و گمانه زنی برج دخمه خاموشی ترک آباد اردکان با مجوز رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

http://dazing.ir/

کشف استودان های زرتشتی در فصل اول کاوش برج خاموشی ترک آباد یزد.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: کشف استودان های زرتشتی در فصل اول کاوش برج خاموشی ترک آباد یزدآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 11 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود