لایه اول کوزه شکسته : در اکثر مکانها از اولین آثاری که برای شروع کار از آن استفاده می شد کوزه شکسته بود این لایه نشان دهنده درست بودن راه و شروع کار ماست از کوزه هم به عنوان علامت هم به عنوان استحکام خاک استفاده میشد و باعث میشد که خاک را به هم گره بزند و کار کردن و حفاری در آن قسمت سخت بشود این لایه تا ۲ متر اول خودش را نشان میدهد البته در ۵۰ سانت دوم مخلوط سنگ هم با آن است که کاملا استحکام را بالا میبرد .

  خاک رس:   این لایه معمولا مکانهای رطوبتی استفاده میشود که معمولا بعد از این لایه ماسه بادی هم با آن مخلوط است خاک پخته این لایه همان خاک رس است که برای این که در بعد ها از رطوبت زمین جلوگیری شود خاک رس را در آن محل پخش می کردند و روی آن چوب می ریختند و چوب ها را آتش می زدند و خاک رس که زیر این چوب ها می سوخت تبدیل به خاک پخته می شد و از رطوبت خاک جلوگیری می کرد که در عکس بالا مشاهده می کنید .

سنگ چین :  این لایه برای استحکام و جلوگیری از ریزش خاک سطح بالایی به زیر کار بود که اصل بنا روی آن سوار بود و اگر متراژ بار زیاد باشد به صورت هر ۳ متر یک یا دو ردیف سنگ چین وجود دارد . لایه شناسی خاک آجر معمولا بعد از سنگ چین آجر چین شروع می شود . البته در بعضی مکان ها بعد از سنگ چین آثار خود را به شکل کوزه خالی یا آهک مشخص می کند .

  زغال : این لایه بعد از آجر یا زیر کوزه ها قرار میگرفت تا رطوبت را به صورت کامل به خود جذب کند و معمولا کلفتی این لایه از ۷ تا ۱۰ سانت است ولی این نکته نباید فراموش بشود اگر این لایه به صورت پخشی وعمودی باشد نشان دفینه نیست و احتمال داره کوره زغال پزی و …. باشد ولی اگر به صورت افقی و به کلفتی اندازه مورد نظر باشد میشه روی آن حساب کرد . خیلی از دوستان این لایه را با لایه ریشه درختان اشتباه میگیرند دوستان ریشه درختان هم بعد از مدتی به شکل سیاه و شبیه به زغال میشود ولی با این تفاوت که زغال درشت و لایه ای کلفت را تشکیل میدهد و خشک است ولی ریشه به صورت پراکنده و نم دار است پس خیلی دقت کنید دوستان زیادی به این مشکل خوردن و به اشتباه زمین را به مقدار زیادی حفر کردن به این امید که زغال دیدن ولی به هیچ چیز دست نیافتند و دست از پا دراز تر راهی خانه شدند .

آهک  : این لایه از رسوب تشکیل شده و معمولا آهک به صورت سفیده سفید نیست و مایل به رنگ نخودی است که در زیر زغال استفاده می شد و از نشست بنا تا حدی جلوگیری میکرد و هم کاربرد این را داشت که تا حدی مثل ساروج از لایه زیری محافظت کنه و درسته که شکوندنش مثل ساروج سخت نبود ولی به هر حال یک مانع به حساب می آمد.لایه شناسی خاک.لایه های خاک.ماسه بادی.حفاری.گنج یابی.ساروج.آهک

ساروج : این لایه یکی از مهم ترین لایه ها به شمار میامد و معمولا در پایان کار از آن استفاده میشد و برای مهروموم کردن در دالان یا ساخت اتاقک های ساروجی در ابعاد های مختلف بکار میرفت و یا دفینه را دردرون اتاقک میگذاشتند و با ساروج پلمپ میکردند یا جلوی در ورودی را با آن پلمپ میکردند البته در بعضی مکانها بعد از آهک باز یک لایه کلفت که شاید به کلفتی ۴۰ سانت هم میرسید از خاک استفاده میکردند و بعد ساروج میکردند که این روش در ایران زیاد یافت میشه .

شناخت لایه های خاک در حفاری دفینه.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شناخت لایه های خاک در حفاری دفینهآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

دفینه درختان

قبلا در خصوص دفینه های توضیحات کاملی دادم و گفته بودم که به چه صورت زیر دختان دفینه گذاری صورت می گرفت..باید عرض کنم که کلا به سه شکل زیر درختان دفینه قرار میگیرد که عبارتند از :
۱- دقیقا زیر آکس درخت و چیزی که در نسخه گنج به آن اشاره شده .برای مثال در سند آورده شده در فلان منطقه فلان درخت ، زیرش را سه گز بکاوید یک دیک زر بردارید که باید دقیقا بر اساس سند یا نسخه پیش بروید و در همان متراژ یاد شده به هدف برسید. که در اکثر موارد درست عمل می کند.
۲- دفینه هایی که درخت به عنوان نشانه آن قرار می گیرد که معمولا با فاصله خاص از درخت به دو جهت اصلی باستانی ( سمت طلوع و سمت غروب خورشید ) و بعد از اسلام به سمت قبله متراژ دارد. که باید نسخه را خوب برسی کنیم که به کدام سمت و با چه متراژی آدرس داده.در این نوع سند ها تبدیل متراژ طول از قدیم به متراژ جدید بسیار مهمه.. برای مثال سندی را دیدم که مربوط به بعد از اسلام بود در منطقه ایی اشاره می کرد که ۱۸ گز از درخت به سمت قبله را دو گز بکاوید یک دیگ زر از آنه ملا محمود وزیری بردارید.
۳- درختانی که در کنار تپه های باستانی ( تومولوس ) یا قلعه ها قرار می گیرد و در حقیقت نشانه تونل یا راه ورود به آن مکان را دارد در این نوع سندها یا نسخه گنج نیز به روش اول یعنی دقیقا سه الی چهار گز آدرس می دهند ولی بعد از کاوش در آن متراژ ذکر شده در سند به رمز می رسید تا ادامه کار را بر اساس رمز باید به سمت جلو حرکت کنید. جایی را دیدم که در سند نوشته بود که در فلان منطقه زیر درخت آزاد را ۴ گز بکاوید سی بار شتر بردارید بعد از کاوش در متراژ مورد نظر یک اسکلت ، یک چراغ پیسوز یا مشعل و یک سنگ فلش نمایان شد که بیانگر این بود که مشعل را روشن کنید و به سمت فلش حرکت کنید تا به تونل برسید و از ادامه کار به بعد دیگر چیزی در نسخه گنج اشاره نشده و می بایست بر اساس رمز و رموز پیش رفت .این موارد همانطوری که گفتم بیشتر در کنار تپه های باستانی یا قلعه ها اتفاق می افتد.

 انواع دفینه های درختی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: انواع دفینه های درختیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

هر روزه شاید ده نفری با بنده تماس می گیرند و بحث جابجایی دفینه ها را مطرح می کنند و بسیار مصر هستند روی این مسله که بعد از چندین بار دستگاه زدن و کندن به دفینه نمی رسند و چون مکان طلسم دارد و یا موکل دارد دفینه توسط موکل جابجا می شود. و بعد از توضیحات فراوان توسط بنده آخر مشخص می شود که پای یک درویش در میان بوده که غالبا اعتیاد دارند و با این کار قصد دارند تا پول مواد و خوردو خوراک چند روزه خود را در بیارند.کاری به قضیه دراویش نداریم اون یک بحث دیگری هست ولی باید بگویم که دوستان عزیز به هیچ عنوان دفینه جابجا نمی شود و اگر مشکلی در پیدا کردن آن وجود دارد بر می گردد به خود شما و میزان تسلط شما به دستگاه خریداری شده و میزان آموزش شما

جابجایی دفینه چندین نکته مهم دارد :

۱- اگر از نسخه برای دفینه استفاده می کنید نوع نسخه گنج و آیا اصل می باشد یا خیر بسیار مهم می باشد و مسله مهم تر انطباق آن با زمین یا به اصطلاح نظامی توجیه نقشه که از مهم ترین ارکان حفاری دفینه به شمار می رود. مورد داشتیم که فردی بعد از حفاری فراوان و بی نتیجه متوجه شد اصلا اون مکان نیست و هدف در کوه دیگری هست.

۲- اگر از دستگاه استفاده می کنیم نوع دستگاه خریداری شده که مناسب برای آن دفینه باشد بسیار مهمه .فردی با دستگاه ردیاب نقطه  و حفاری می کند و نتیجه ایی حاصل نمی شود که این قضیه را به جابجایی دفینه نسبت می دهد.در صورتی که برای نقطه کردن باید از دستگاههای نقطه زن استفاده شود و یا بالعکس. میزان آموزش دستگاه هم از واجباته . هر قدر سیستم پیشرفته باشد ولی اگر خوب آموزش نبینید و نتواند خوب هدف را نقطه کنید باز با جابجایی دفینه مواجهه خواهید شد .

۳- استفاده از یک استاد کار بلد که بتواند هم مقیاس های قدیمی نسخه را خوب ترجمه و تبدیل کند وهم بتواند  اصول حفاری خوب را به شما دیکته کند و شما را از خطرات احتمالی طلسم و تله نجات دهد بسیار اهمیت دارد. استفاده از اپراتور دستگاه که حرفه ایی باشد نیز بسیار مفید می باشد.

آیا دفینه ها جابجا می شوند؟.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آیا دفینه ها جابجا می شوند؟آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 26 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

ردیاب  طلا "پراداتور آر ایکس12000"

⬅️مختص طلایابی و حفره یابی بصورت ویژه
⬅️دارای شعاع زنی ۲۰۰۰متر
⬅️دارای عمق کاوش ۲۰متر
⬅️مجهز به منوی اصلی بایونیک و ایونیک روی مادربورد دستگاه با قابلیت انتخاب و تنظیم
⬅️مجهز به مادربورد بسیار قوی و صفحه ال سی دی تمام دیجیتال
⬅️مجهز به تقویت کننده جداگانه پشت مدار
⬅️دارای منوی هوشمند تشخیص فلزات ارزشمند طلا و نقره و مس بصورت بسیار دقیق
⬅️شناسایی دقیق حفره، اتاقک، تونل و فضاهای خالی و قبرها
⬅️دارای حالت منوی هوشمند و اتوماتیک جهت جستجوی فلزات طلا، نقره، مس و حفره و فضاهای خالی قدیمی و مونده شده زیرخاک
⬅️دارای حالت منوی دستی فرکانس دهی جهت الیاژ های مختلف
⬅️دارای اپشن ذخیره فرکانس های مازاد جستجو
⬅️ردیابی سبک و قابل حمل اسان جهت سهولت در کارکرد و حرکت اسان اپراتور
⬅️سیستم هرزگرد فرکانسی و کیفیت قطعات کاربردی
⬅️دارای سه انتن مجزا دریافت فرکانس های موردنظر و تفکیک الیاژها
⬅️نمایش عمق اهداف و حفره یا تونل با تقریب بسیار عالی
⬅️قابلیت کارکرد باطری بصورت ۱۲ ساعت مداوم با تضمین
⬅️مجهز به کیف ضدضربه
⬅️دارای دو سال گارانتی و پنج سال خدمات پشتیبانی شرکت.

ردیاب “پراداتور آر ایکس۱۲۰۰۰”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: ردیاب “پراداتور آر ایکس۱۲۰۰۰”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

چارپراپ و وزنه سنج "جی.پی.ال100"

چارپراپ و وزنه سنج "جی.پی.ال100"

⬅️محصول امریکا
⬅️مختص فلزیابی و زمین شناسی با نفوذ عالی جهت فلزات در زیرزمین
⬅️یک ابزار نشان دهنده مقاومت.
⬅️تا ۲۲۰۰۰ فوت مربع دقیق عمل می کند همانند GPL 200
⬅️عملکرد کاملا دقیق همان GPL 200 است، با وسیله اندازه گیری بزرگ جریان
⬅️حامل اولیه، میله ها، سیم پیچ ها، سیستم های باتری، و غیره. قابلیت خواندن تا ۵۰ فوت. انتخاب عالی برای شکار گنج جدی
⬅️لوازم جانبی کارخانه:
⬅️متر آنالوگ
۱۲V ژل باتری
⬅️شارژر باطری
⬅️اتصالات باتری
⬅️دارای چهار  پراپ استاندارد و دقیق
⬅️چهار ضلعی سیم ۷۴ فوت
⬅️از آنجا که ما نمی توانیم به زمین برسیم و آشکارسازهای استاندارد با استفاده از کویل های ارسالی / دریافتی در عمق محدود شده اند و محدود به یک منطقه “اسکن” بزرگتر از سکه جستجو، برای شکارچی جدی گنج برای پیدا کردن مناطق بزرگ با هر درجه دقت، به ویژه اگر در عمق بیش از یک یا دو پا جستجو کنید!
⬅️ براساس سنسورهای تشخیص قابل اندازه گیری، قابل اندازه گیری است، ممکن است در زمان کمتری در مناطق بزرگ جستجو کنید
⬅️ گنجینه های خود را تا عمق ۱۰۰پا جستجو کنید. تمام فلزات باقیمانده، با ارزش و غنی با ارزش، اکسید می شوند.
⬅️ با توجه به ترکیب خاص فلزی، با نرخ های مختلف تجزیه می شوند. در مقایسه با طول زمان، اشیاء فلزی از بین می روند یا در زمین تخریب می شوند.
⬅️می توان آنها را با تجهیزات تخصصی پیدا کرد که زمین را به طور متوسط یا طبیعی در یک منطقه اندازه گیری می کنند، سپس با ارسال سیگنال های حامل از طریق زمین، GPL می تواند مکان ذخیره شده شی یا شیء بین پروب سنسور.
⏮سرعت سنج حامل که در هر دو GPL 100 و ۲۰۰ یافت می شود بسیار حساس است و می تواند یک سیگنال نسبتا دقیق از هدف مانند طلا، نقره، مس و آهن نشان دهد
⬅️میتواند کاربر را به تونل ها و حفره های درون غارها منتهی و هشدار دهد. متر ثانویه (۱۰XHigh / 0.1X کم دامنه متر) فقط در GPL 200 یافت می شود، جمع آوری سیگنال های مختلف (هر دو) بالاتر و پایین تر از متر دیجیتال بزرگتر.
⬅️دارای سنسور ثانویه به میزان قابل توجهی در خارج از محدوده طبیعی عمل می کند و کاربر را قادر می سازد تا سیگنال ها را پس از رسیدن به حالت عادی به حالت عادی برساند و از بین برود. ⬅️قابلیت GPL یک حسگر بسیار گرانقیمت علمی و قابل اعتماد است که بسیار آسان برای استفاده است.
⬅️قابلیت گذاشتن میله های پراپ به داخل یک الگوی مشخص شده در دستورالعمل. بدین صورت دکمه های مربوطه را فشار دهید اندازه گیری قرائت های مقاومتی ادامه تا زمانی که حسگر یک هدف را نشان می دهد،
⬅️نمایش نقطه دقیق حفاری و بازیابی گنج بصورت دقیق
⬅️دارای ۴ مرحله آسان برای استفادهGPL
Ground Penetrating Locator سطح مقاومت را از نقطه به نقطه اندازه گیری می کند، اگر GPL نشان دهنده مقاومت بالا باشد، به طور کلی این بدان معنی است که شما یک غار یا تونل پنهان را پیدا کرده اید
⬅️هنگامی که پاسخ TARGET روشن است، شما می توانید مطمئن باشید که یک هدف فلزی واقع شده است.
⬅️اپشن لامپ نشان میدهد که:
LAMP RESPONSE TARGET نشان می دهد که یک هادی خوب جذب قدرت را به دلیل شارژ باتری قوی بر روی فلز است. GPL یک مدار خاصی دارد که لامپ را در درجه های مختلف روشنایی فعال می کند – هر چه هدایت کننده بهتر باشد، چراغ قوه روشن تر است. GPL دارای یک مدار مصرف انرژی متغیر است و در هنگام هدایت زمین به صورت غیر مستقیم یا ضعیف از قدرت بسیار کم استفاده می کند. این حداکثر توان ۵ آمپر دارد، بیش از اندازه کافی است تا بتواند قویترین هادی فلزات گرانبها حضور خود را نشان دهد.
⬅️هنگامی که سیگنال فرکانس قوی و پایین از زمین از یک پروب زمین (یا میله) به دیگری منتقل می شود، موج به عنوان یک “حامل رادیویی” استفاده می شود. موج DC ساخته شده توسط یک باتری ۱۲ ولت قادر به حرکت تنها چند اینچ از طریق زمین است. تغییر موج DC به موج AC موجب می شود که در فرکانس پایین بسیار بیشتر حرکت کند. این موج موجب کمترین مقاومت در برابر زمین می شود.
⬅️دارایCW که به راحتی از طریق فلزات گرانبها سفر می کند. اگر فلز در مسیر موج است، موج در مقاومت در امتداد مسیر خود مقاومت می کند. در این مورد، CW “قوی تر” به پروب دریافتی دسترسی پیدا می کند.
مهندس بساکی
شرکت فلزیاب نانوبازرگان

چارپراپ و وزنه سنج “جی.پی.ال۱۰۰”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: چارپراپ و وزنه سنج “جیپیال۱۰۰”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

نقطه زن قلمی پین پوینتر گرت-پرو"

نقطه زن قلمی پین پوینتر گرت-پرو”
⬅️عمق سی سانت.
⬅️ضد آب تا ۲۰ پا. ۹ “طولانی، دارای فرکانس ۱۱٫۵kHz. شامل Garrett
⏮کمربند کراوات، حلقه اتصال لنگر، باتری آلکالن ۹ ولت و ۲ سال گارانتی..
⏮هنگامی که شما در جستجوی گنج هستید، وقت خود را به طور هدفمند برای جستجوی خود هدر ندهید. با Garrett Pro-Pointer AT، شما می توانید قبل از
شروع به حفاری، گنجینه خود را دقیق مشخص کنید. Garrett Pro Pointer AT Pinpointer به طور کامل شناور (تا ۲۰ فوت) است و ویژگی های قدرت یک دکمه، تنظیم مجدد حساسیت، حالت ارتعاش خاموش، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک و زنگ هشدار از دست رفته را تضمین می کند. به راحتی pinpointer خود را پیدا کنید اگر آن نادرست است. Pro-Pointer AT تنها ۹ اینچ است و دارای یک کمربند کمربند Garrett، ضمیمه لنگه و یک ضمانت نامه ۲ ساله است. صرفه جویی در وقت، و پیدا کردن گنج بیشتر با Garrett طرفدار Pointer AT Pinpointer.
⏮لطفا توجه داشته باشید: برای جفت سازی ساده با Garrett MS-3 Z-Lynk هدفون بی سیم و یا هر Garrett WR-1 Z-Lynk دستگاه. چراغ روشن قرمز روی هدست بیسیم MS-3 یا هدست Z-Lynk WR-1 نشان می دهد که جفت شدن مناسب با پین پوینتر.
⏮برای جفت کردن Garrett Pro-Pointer AT Pinpointer با Z-Lynk به دیگر هدفون Garrett با اتصال ۱/۴ “جک هدفون، گیرنده بی سیم Garrett Z-Lynk یا گیرنده بی سیم Garrett Z-Lynk (2-Pin AT Headphones) باید خریداری شود بصورت جداگانه.
⏮امکانات:
⏮ گارانتی: ۲ سال گارانتی
⏮ فرکانس کار: ۱۱٫۵kHz
⏮ وزن با باتری در ۶٫۵ اونس (۰٫۲ کیلوگرم)
⏮ شاخص ها: نرخ پالس صوتی / ارتعاش نرمال
⏮ امتیاز ضد آب: ۲۰ پا (۶ متر) حداکثر عمق؛ IP 68
⏮ همگام سازی با یک فشار: اتصال به گیرنده های بی سیم Garrett Z-Lynk
⏮ حلقه تسمه یا طناب حلقه: حلقه اتصال تسمه یا طناب به سمت طرفین Pinpointer
⏮ عملیات تک دکمه: برای قدرت، یکپارچه سازی، تنظیم حساسیت و حالت مخفی (فقط لرزش)
⏮ زنگ Pro-Pointer از دست رفته: پس از ۵ دقیقه بدون فشار دکمه، Pinpointer ⏮اخطار Chirps هشدار دوره ای
Retune سریع: دکمه سریع-مطبوعات فورا از محیط زیست خارج می شود. فیلد کشف سختی برای مشخص کردن دقیق اهداف بزرگتر
راحتی بی سیم: هر دو آشکارساز و Pinpointer Alarms را در هدفون های خود بشنوید، حتی در محیط های پر سر و صدا (ساحل، باتلاق های زیاد، مناطق پرجمعیت شهری، شکار سازمان یافته)
⏮لوازم جانبی کارخانه:
⏮ کمربند چرمی بافته شده
⏮ باتری آلکالن ۹ ولت
⏮ حلقه اتصال تسمه نقاله
۲ سال گارانتی
⏮ طول: ۹ “(۲۲٫۹ سانتی متر)
فرکانس کار: ۱۱٫۵kHz
⏮ تنظیم: تنظیم مجدد خودکار یا دستی
⏮ وزن با باتری در ۶٫۵ اونس (۰٫۲ کیلوگرم)
⏮ کنترل: قدرت، یکپارچه سازی، تنظیم سوئیچ
⏮ ضخامت: ۱٫۵ “(۳٫۸ سانتیمتر) تا ۰٫۸۷۵ سانتیمتر (۲٫۲ سانتیمتر)
⏮ شاخص ها: نرخ پالس صوتی / ارتعاش نرمال
⏮ دمای عملیاتی: -۴ºF (-20ºC) تا ۱۳۰ºF (54ºC)
⏮ امتیاز ضد آب: ۲۰ پا (۶ متر) حداکثر عمق؛ IP 68
⏮ عمر باتری: Carbon-16 Hours، Alkaline-30 Hours، Rechargeable-8 Hours
⏮امکانات:
⏮ چراغ قوه LED برای استفاده کم نور
نکته Pinpointing و ۳۶۰ درجه تشخیص منطقه
حلقه اتصال لنگری به سمت Pinpointer شکل گرفته است
دو برابر عمر باتری سایر پین بالکن ها با چراغ های LED
دکمه قدرت بزرگ با استفاده از دستکش آسان است
رنگ نارنجی روشن برای دید بهتر دیدار زیرین Pinpointer
⏮ همگام سازی با یک فشار: اتصال به گیرنده های بی سیم Garrett Z-Lynk
خاموش شدن اتوماتیک پس از ۶۰ دقیقه از هشدارها؛ موجب صرفه جویی در باتری می شود
⏮ صوتی / لرزش و اسکرپی پره ای معادل صلاحیت جستجو برای خاک
حاکم در اینچ و سانتی متر به سمت سمت Pinpointer به قاضی عمق هدف
⏮ عملیات تک دکمه: برای قدرت، یکپارچه سازی، تنظیم حساسیت و حالت مخفی (فقط لرزش)
زنگ Pro-Pointer از دست رفته: پس از ۵ دقیقه بدون فشار دکمه، Pinpointer اخطار Chirps هشدار دوره ای
⏮ حداکثر حساسیت برای تشخیص بهبود یافته از قطعات و سایر اهداف کوچک. از سه سطح حساسیت انتخاب کنید
Retune سریع: دکمه سریع-مطبوعات فورا از محیط زیست خارج می شود. فیلد کشف سختی برای مشخص کردن دقیق اهداف بزرگتر
مجددا به کاربر اجازه می دهد به سرعت:
⏮ اندازه اندازه / فاصله سنج اندازه گیری
⏮ کمک به شناسایی لبه های هدف بزرگ
⏮ اتصال زمین معدنی، شن و ماسه مرطوب، و غیره
⏮ هدف چندگانه را در مقابل یک سیگنال هدف بزرگ قرار دهید
⏮ فیلد کشف کوچک برای نقطه یابی دقیق اهداف بزرگ
شرکت فلزیاب نانوبازرگان ۰۹۰۱۳۵۴۵۴۱۵]

نقطه زن قلمی پین پوینتر گرت-پرو”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نقطه زن قلمی پین پوینتر گرت-پرو”+طلایاب+ردیاب+نقطه زن+شعاع زن+gps+خرید دستگاه فلزیاب+انواع دستگاه فلزیاب

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

می شده و تپه ایی روی آن بنا می شده که به اصطلاح تپه دست ساز یا تومولوس نام دارد .این تومولوس ها بسیار پیچیده بوده و از مسیرهای انحرافی زیادی برخوردار بود.
طراحان این تومولوس ها نقشه داخلی آن را از روی نقشه کواکب و ستارگان آسمانی ، لانه حیوانات خاکی ،پرندگان ، حشراتی مثل زنبور و مورچه و غیره اقتباس می کردند و به آن مسیرهای انحرافی دیگری نیز اضافه می کردند تا در صورت دستبرد به مقبره کسی نتواند به ثروت پادشاه دستیابی پیدا کند.
به همین دلیل که کار کردن روی تومولوس ها بسیار سخت ، زمان بر ، پر هزینه می باشد.و گرفتن دفینه آن مشکل است.معمولا داخل تومولوس ها از یک سری علایم قرار دادی راهنما استفاده می شد تا مسیر تونل اصلی مشخص باشد که بعد از مرگ پادشاه از آن مسیر برای دفنش استفاده شود و بعد از قرار دادن در اتاق اصلی مهر و موم شده و اتاقش پلمپ می شده با سنگ و ملات ساروج سخت . در مطالب بعدی در خصوص علایم قرار دادی داخل مسیر تونل های تومولوس توضیحات مفصلی خواهم داد.

اتاق اصلی تومولوس.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: اتاق اصلی تومولوسآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

سرگذشت عجیب محراب زرین فام کاشان

محراب زرین‌فام کاشان برای کدام بنا ساخته شده بود؟ گنبدخانه‌ای که این محراب، زینت بخش دیوار قبله‌اش بوده متعلق به مسجدی است که حدود دو و نیم قرن بعد بنا شد. صحن مسجد که شامل گنبدخانه هم می‌شود، کتیبه‌ای در درگاه خود دارد که تاریخ ۸۶۸ هـ.ق را نشان داده و به نام میرعمادالدین محمود الشیروانی است ـ یعنی شخصی که دستور ساخت این بنا را بعد از بازگشت از حج داد مسجد بخشی از مجموعه‌ای بود که بر گِرد یک میدان در مقابل آن قرار گرفته بود. این مجموعه شامل یک خانقاه، بیمارستان، کاروانسرا و ساختمانی با یک ساعت مکانیکی بود.

در شگفتی سرگذشت این محراب همین نکته کافی است که بدانید پیشتر در دوره قاجار و در سال ۱۸۹۷ به یک مجموعه شخصی در ویمبلدون لندن منتقل شد. پس از آن درسال ۱۹۷۲ به دپارتمان هنر اسلامی «موزه‌های ایالتی برلین» فروخته و سال ۱۹۴۵ به عنوان غنیمت جنگی به اتحاد جماهیر شوروی برده شد.

این اثر سال ۱۹۵۸ به موزه مزبور برگردانده شد؛ جایی که آن زمان دیگر برلین شرقی در جمهوری دموکرات آلمان بود و در حال حاضر نیز پایتخت جمهوری فدرال آلمان است.

سرگذشت عجیب محراب زرین فام کاشان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب.گنج های پنهان شده در قبر ها.نشانه قبر ها

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سرگذشت عجیب محراب زرین فام کاشانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیابگنج های پنهان شده در قبر هانشانه قبر ها

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

تونل تومولوس

در خصوص معماری تومولوس ها قبلا مطالب زیادی گفته شد و گفتیم که معماران تومولوس ها یا تپه های دست ساز از لانه پرندگان ،حشرات ،حیوانات و ستاره ها برای طراحی شکل داخلی تومولوس الگو برداری می کردند.
همه تومولوس ها که در حقیقت مقبره پادشاه هان یا شاهزادگان می باشد قبل از مرگ آنها طراحی می شده و آماده بوده تا بعد از مرگ ،پادشاه درون آن قرار گیرد پس دارای یک راه و تونل مخفی بوده که جنازه داخل آنجا قرار گیرد.
این تونل بعد از قرار دادن پادشاه با خاک نرم پر می شد و تا سطح تپه ادامه پیدا می کرد و از تپه خارج و سنگ و ساروج می شده و روی زمین به حالت کاملا طبیعی در میامد.اما در بسیاری از تپه های بزرگ که با دفینه فراوان همراه بوده روی تپه یا اطراف تپه که آن تونل اصلی از آن خارج می شد یک علامت خاصی قرار داده می شد تا مشخص باشد ( البته نه برای همگان و خیلی علنی )
از علایم استفاده شده می توان به تو رفتگی معنی دار، سنگ خاص ،پیچ رودخانه و بوته های خاردار مثل زرشک و انواع آن بوته ها اشاره

کرد.با کمی دقت در اطراف این تپه ها می توان به راحتی به معمای آن پی برد

تونل ورودی تومولوس.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب.گنج های پنهان شده در قبر ها.نشانه قبر ها

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تونل ورودی تومولوسآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیابگنج های پنهان شده در قبر هانشانه قبر ها

تاريخ : 24 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

 آیا همه غار ها دارای دفینه هستند؟

غارها را می توان از جنبه های گوناگونی دسته بندی کرد، که در ذیل به اجمال به آنها می پردازیم:

۱- از نظر جنس سنگهای محیطی:
غارهای آهکی (سنگ آهک، دولومیت، ماربل)
غارهای گچی
غارهای گدازه ای (ماگمایی)

۲- از نظر ریخت شناسی (مورفولوژی) و ساختار هندسی:
غارهای افقی که شامل تونلهای افقی نزدیک به هم هستند.
غارهای شکافی که شامل تنها یک شکاف در سنگ یا صخره هستند.
غارهای عمودی که شامل چاه یا چاههایی هستند که با هم مرتبط هستند و فاصله نزدیکی به هم دارند.
سیستمهای غاری که بخاطر بزرگی ویژگیهای مختلفی را با هم دارا هستند.
تفکیک غارهای افقی و عمودی صرفا برای غارهای کوچک است – غار در گنج یابی – که در آنها یک تونل و یا یک چاه وجود دارد در اکثر غارها، بخاطر فضای بزرگ و تعدد تونلها و چاهها، سیستم غاری وجود دارد.
دازینگ بزرگترین مرجع دفینه یابی و فروش فلزیاب در کشور
۳- از نظر زمان پیدایش:
غارهای اولیه که در فضای بین سنگها و صخره ها (در زمان شکل گیری آنها) بوجود می آیند مانند تونلهای گدازه ای یا غارهای توفا (Tufa)توفا :سنگهای رسوبی هستند که از رسوب لايه های نازک کربنات کلسيم يا به مقدار کمتر سيليس در اطراف چشمه های آب شور و يا به صورت پوششی در اطراف استالاکتيت ها يا استالاگميت ها تشکيل می شوند.
غارهای ثانویه که بعد از پیدایش سنگها و صخره ها و در اثر عوامل غارزا بوجود می آیند، اکثر غارهای جهان جزو غارهای ثانویه محسوب می شوند.
غارهای رده سوم که بر اثر متلاشی شدن غارهای دیگر بوجود می آیند.

۴- از نظر عمر سنگ:
این دسته بندی برای غارهای آهکی بکار می رود، آهک، سنگی رسوبی است و یکی از مشخصه های اصلی آن، زمان پیدایش می باشد.
آهکهای جدید (اخیر) یا توفا که در سراسر جهان یافت می شوند.
آهکهای ژوراسیک
آهکهای دونین (Devonian)
ژوراسیک یکی از دوره ها در دوران دوم زمین شناسی است، طول دوره ژوراسیک ۶۰ میلیون سال است.دونین یکی از دوره ها در دوران اول زمین شناسی است، دوره دونین از ۴۰۸ تا ۳۶۰ میلیون سال پیش به طول انجامیده است.
دازینگ بزرگترین مرجع دفینه یابی و فروش فلزیاب در کشور
۵- از نظر روش شکل گیری:
که در بخش غارهای طبیعی به آن پرداخته شده است.
در اکثر منابع و مراجع داخلی، دسته بندی خاصی صورت گرفته است، که در این قسمت به آن می پردازیم، در این دسته بندی غارها به دو گروه زیر تقسیم می شوند:
۱- غارهای طبیعی
۲- غارهای دستکنده (دست کن، مصنوعی)
غار در گنج یابی – البته شاید بتوان گروه سومی هم در نظر گرفت و آن گروه غارهای طبیعی-دستکنده (مانند غار کرفتو) می باشد. این نوع غارها معمولا منشاء طبیعی دارند که بعدها توسط بشر و برای مقاصد گوناگون حفاری و حجاری شده اند، ولی با توجه به اینکه می توان این نوع غارها را از زاویه غارهای طبیعی و دست کنده به تفکیک بررسی کرد از ذکر تفصیلی آنها صرفنظر می کنیم.۱- غارهای طبیعی:
۱-۱- غارهای انحلالی:
این نوع غارها در مناطقی که جنس آنها قابل حل شدن است، زایش می یابند. جنس این مناطق می تواند سنگ آهک، سنگ گچ، دولومیت، نمک، ماربل و … باشد. نحوه پیدایش این نوع از غارهای طبیعی را می توان به مراحل زیر تفکیک کرد:
ترکیب آبهای سطحی و باران با موادی در سطح یا درون زمین (کانیها یا گازها)
پدید آمدن ترکیبات حلال (معمولا اسیدهای ضعیف)
رسوخ و نفوذ ترکیبات حلال به درون زمین

آیا همه غار ها دارای دفینه هستند؟.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آیا همه غار ها دارای دفینه هستند؟آثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 22 / 2 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود