بخیه تاریخچه طولانی و عجیبی دارد که به مصر باستان برمی گردد، در آنجا از هر چیزی از پوست درخت تا مو برای بخیه زدن گوشت انسان استفاده می شد. پزشکان 4000 سال پیش برای بستن زخم از بخیه زدن استفاده می کردند. یافته های باستان شناسی مصر باستان نشان می دهد که مصری ها از کتان و رگ و پی حیوانات برای بستن زخم ها استفاده می کردند. در هند باستان پزشکان از شاخک های سوسک ها یا مورچه ها به عنوان گیره ای که زخم ها را جوش می داد استفاده می کردند. آنها برای این کار حشرات را گرفته و بدنشان را نصف می کردند و این شاخک ها را از بدنشان جدا می کردند. از دیگر مواد طبیعی که برای بستن زخم استفاده می شد می توانیم از کتان، مو، علف، نخ پنبه، ابریشم، موهای ریز خوک و دل و روده حیوانات نام برد. پس الان باید متوجه شده باشید که اصول اساسی بستن زخم ها از سال 4000 سال پیش زیاد تغییر نکرده است.

تاریخچه بخیه در دوران باستان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تاریخچه بخیه در دوران باستانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

یک لوح سفالین بابلی به عنوان اولین نقشه شناخته شده جهان ثبت شده است. این لوح سال 1930 در حفاری های خرابه های شهر گا-شور (Ga-Sur) در نوزیه 20 مایلی شمال محوطه بابل قدیم (عراق امروزی) از زیر خاک بیرون کشیده شد. این نقشه به قدری کوچک است که در کف دست جای می گیرد (6.8 در 7.6 سانتی متر)، بیشتر مکان های این نقشه مربوط به دودمان پادشاهی ساراگون پادشاه اکد (2300 تا 2500 قبل از میلاد) می باشد. روی لوح مرزهای دو منطقه خشکی مشخص شده است و مجرای آب زمین ها را به دو نیم کرده است.
این لوح خاص با اشکال میخی نوشته شده و با نمادهای مخصوص روی سفال علامت گذاری یا قلم زنی شده است. نوشته های روی نقشه هویت برخی افراد و اسامی برخی مکان ها را مشخص می کند.

قدیمی ترین نقشه جهان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قدیمی ترین نقشه جهانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

سنگ محراب ، منطقه عبادت است ، در دوران باستان بخاطر اعتقادات اساطیری ، انسانها در روزهای مشخصی از سال بخاطر شانس و خوشبختی به خدایان خود دعا می کردند ، محل عبادتی  برای تقدیم قربان به خدایان بوده استبه دفینه و قبرهای دوران باستان هیچ گونه ارتباطی نداردباید از تخریب آن به شدت اجتناب کنید.

سنگ محراب در گنج یابی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ محراب در گنج یابیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |
تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

شهداد شهری در نزدیکی شهر تاریخی کرمان است این شهر به واسطه محوطه های باستانی خود در زنجیره محوطه های باستانی پیش از میلاد استان کهن کرمان همچون ستاره ای در دل کویر کرمان می درخشد.
به واسطه قرار گرفتن شهداد در حاشیه کویر و شرایط سخت آب و هوایی کمتر کسی حدس می زند یکی از کهن ترین و پر رمز و راز ترین تمدن های بشری در این محدوده سالها قبل زندگی می کردند و به موفقیتهایی همچون مسگری و ساخت نخستین پرچم فلزی جهان به نام درفش شهداد، کشاورزی در دل کویر و صنعت پیشرفته شیشه گری و مس گری رسیده باشند.
نکته قابل توجه در خصوص این شهر رمز آلود معماری این شهر محسوب می شود که شامل شهری با ابعاد بسیار کوچک است بطوریکه دیوارها، سقف، تنور، طاقچه ها و تمام اجزا این خانه ها برای افرادی ساخته شده است که طبیعتا باید از قامت بسیار کوتاهی برخوردار باشند و به همین دلیل شهر شهداد به شهر کوتوله ها شهرت یافته است اما متاسفانه راز های این شهر به دلیل توقف کاوشهای باستانی در این محوطه تاریخی همچنان زیر خروارها شن باقی مانده است.
نکته قابل توجه اینکه مردمان این تمدن پنج هزار سال پیش به دلیلی نامعلوم تمام وسایل خود را در خانه هایشان گذاشته و درِ خانه ها گل می گیرند و از این شهر می روند.

شهداد شهر آدم کوچولو های باستانی.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شهداد شهر آدم کوچولو های باستانیآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

این مکان که یکی از آثار تاریخی میباشد در شرق روستای قره تپه از روستای های بخش تسوج و در شمال دریاچه ارومیه و با فاصله ۵ یا ۶ کیلومتری جنوب چاده تسوج به تبریز قرار دارد

 با توجه به اطلاعات کمی که در باره این مکان و مکانهای مشابه در دست است و اینکه با توجه به تحقیقات محلی در براره این مکان هیچ کسی دربراه تاریچخه کول تپه اطلاعات درستی ندارد ولی آنچه میتوان گفت اینکه کول تپه از آثار به جا مانده از آتشکده های ایرانیان قدیم میباشد و بنا به گفته مردم از خاک این مکان در سالهای نچندان دور برای استفاده در کشاورزی و باغداری بکار میبردند که الان ممنوع شده است البته لازم بتوضیح است که این مکان نیازمندبه کاوش بیشتری دارد

و دیگر اینکه از لحاظ واژه شناسی چنین میتوان گفته که :واژهٔ گل با شکل پهلوی و آذری آن گول، در فارسی بمعنای آتش و شعلهٔ آتش است و کول در کردی  به معنای آتش است. در ترکی  کول، به معنی خاکستر است. گل تپه، یا گول تپه قدیمی تر و متعلق به زمانی است که در این جاها آتشکده  ای بوده‌است و کول تپه جدید است.

کول تپه تسوج.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: کول تپه تسوجآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

موسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو مجموعه‌ای از ۳۰۰ لوح و کتیبه باستانی ایرانی را به سازمان میراث فرهنگی ایران بازگرداند. این کتیبه‌ها گویا حاوی اسنادی هستند که جزئیات مربوط به اقدامات داخلی امپراتوری ایران باستان را نشان می‌دهند. این ۳۰۰ لوح و کتیبه از خاک رس ساخته شده‌اند و روی آنها با خطوط میخی حکاکی شده است و حاوی اطلاعات و جزئیات قلمرو و پایتخت ایران در حدود سال ۵۰۰ پیش از میلاد است. این لوح‌ها به همراه ده‌ها هزار لوح و کتیبه دیگری بود که در سال ۱۹۳۷ توسط این موسسه خاورشناسی برای انجام مطالعات بیشتر قرض گرفته شده بود.
روی این کتیبه‌ها، اطلاعات و داده‌هایی در رابطه با مقدار جیره غذایی که روزانه به کارگران در مناطق نزدیک اپراطوری داده می‌شد، ثبت شده است. درواقع مقامات در آن مناطق این کتیبه‌ها را به پایتخت می‌فرستاند تا میزان پرداختی‌شان به کارگران را ثبت کنند و همچنین از طریق این کتیبه‌ها می‌شد اطلاعات مربوط به نمایندگانی که به این منطقه رفت‌وآمد داشتند را نیز به دست آورد. چارلز جونز پژوهشگر و کتابدار در موسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو و همینطور متخصص لوح و کتیبه می‌گوید: «عملکرد این لوح‌ها به‌نوعی شبیه به قبض و رسید کارت‌های اعتباری است و اطلاعات بسیار پرباری از طریق این کتیبه‌ها ردوبدل می‌شد.»
براساس  این کتیبه‌ها جیره غذایی یک کارگر مرد بالغ حدود یک و نیم کیلوگرم جو و نیم کیلو نوشیدنی بود که البته بسیاری از کارگران دو یا پنج برابر این مقدار دریافت می‌کردند و کسانی که از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار بودند بیشتر از اینها نصیبشان می‌شد. همچنین از طریق این کتیبه‌ها می‌شد اطلاعات مربوط به اصالت هر کدام از کارگرها و اینکه از چه بخشی از امپراتوری بودند را هم فهمید. مثلا اینکه کارگری که در پایتخت مشغول به کار است از بابل، سوریه، مصر، تراکیه می‌آیند و یا دیگر بخش‌هایی که اکنون جزوی از افغانستان، پاکستان و یا آسیا مرکزی است. قدمت این کتیبه‌ها به اواسط فرمانروایی داریوش اول، یعنی از سال ۵۰۹ پیش از میلاد تا ۴۹۴ پیش از میلاد برمی‌گردد.

کشف کارت اعتباری در ایران باستان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: کشف کارت اعتباری در ایران باستانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 21 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

طاق‌بستان یا به کردی «تاق وه سان» مجموعه‌ای از سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های دورهٔ ساسانی است که در ایراندر محله طاق‌بستان در شمال غربی شهر کرمانشاه و در غرب ایران واقع شده است. این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی  دارد. چند صحنهٔ تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز،تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار گراز توسط سوار کاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در آن حک شده است. وجود کوه و  چشمه در این مکان، آن را به گردش گاهی زیبا تبدیل نموده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

طاق بستان شاهکار ساسانیان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: طاق بستان شاهکار ساسانیانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 18 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

مسجدشاه که به نام‌های مسجد سلطانی، مسجد جامع عباسی و از پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران به مسجد امام نیز شهرت دارد، مهم‌ترین مسجد تاریخی اصفهان و یکی از مساجد میدان نقش جهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجدِشاه در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آن همراه با میدان نقش جهان، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این مسجد که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد در سال ۱۰۲۰ هجری به فرمان شاه عباس بزرگ، در بیست و چهارمین سال سلطنت وی شروع شده و تزئینات و الحاقات آن در دوره جانشینان او به اتمام رسید. شاه عباس مسجد را برای شادی روح جدش، شاه طهماسب بنا نمود.

معمار مهندس آن استاد علی‌اکبر اصفهانی و ناظر ساختمان محب‌علی بیک الله بوده‌اند؛ و خوشنویسانی چون علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریزی، محمد رضا امامی، محمد صالح امامی در آن کتیبه نگاری کرده‌اند.

عجایب معماری مسجد امام اصفهان.آثار باستانی. گنج ها و دفینه ها. ایران باستان. اسرار کاوش .فروش دستگاه و فلزیاب

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: عجایب معماری مسجد امام اصفهانآثار باستانی گنج ها و دفینه ها ایران باستان اسرار کاوش فروش دستگاه و فلزیاب

تاريخ : 18 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |
تاريخ : 18 / 12 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود